3 redenen waarom jouw bedrijf een website nodig heeft

Vanuit bedrijven horen wij vaak genoeg teksten als ‘wij hebben geen website nodig’, ‘wij worden sowieso wel gevonden’, ‘onze potentiële klanten zoeken niet online’.

Een online marketeer kan echt genieten van zulke teksten. Welk bedrijf heeft geen website nodig?! De hierboven genoemde argumenten zijn, ongeacht de organisaties waar het over gaat, gewoon niet waar!

Ja, een gedeelte van de doelgroep zal jullie organisatie ook zonder website vinden en ja, er zullen klanten tussen zitten die online niet op zoek gaan naar informatie over de dienstverlening van jouw organisatie. Maar, hoe bedienen deze bedrijven de personen die WEL online op zoek gaan naar jouw bedrijf? Niet dus.

Daarmee laten deze bedrijven kansen liggen. Kansen om nieuwe klanten aan te trekken en kansen om de huidige klanten beter te bedienen. Ok, dat is wollige taal, maar met welke 3 concrete argumenten kun jij jezelf of sceptische collega’s overtuigen van het nut van een website?

1. Je bedrijf is altijd bereikbaar!

Wanneer men buiten kantoortijden op zoek gaat naar informatie over jouw bedrijf, zal dit niet gevonden worden. Natuurlijk, wanneer je op maandag je mail leest (wanneer je dat wel hebt!) kun je vervolgens het vraagstuk beantwoorden of een catalogus opsturen. Maar: dat was niet het moment waarop de potentiële klant behoefte had aan die bewuste informatie! Op je website kun je alle informatie beschikbaar stellen, zodat geïnteresseerde personen te allen tijde zich kunnen inlezen.

2. Professionaliteit uitstralen

Tegenwoordig is het hebben van een website niet meer ‘apart’ of ‘onderscheidend’. Inmiddels ben je eerder onderscheidend wanneer je juist geen website hebt. Onderscheidend, in negatieve zin. Men verwacht van een professionele organisatie dat zij zich ook online uitdragen. Men verwacht eenvoudig online contact- of adresgegevens te kunnen opzoeken en daarvoor niet een Gouden Gids te hoeven openslaan. Wil jij aan die verwachtingen voldoen? Ga online.

3. Jouw doelgroep zoekt online naar relevante producten of diensten

Er zijn mogelijk zeer specifieke doelgroepen die niet of nauwelijks online zijn, zoals ouderen, slechtzienden of personen die geen beschikking hebben over internet. Valt jouw doelgroep hier niet onder? Dan zullen zij online naar jouw producten of diensten zoeken. En het laatste wat je in zo’n geval wilt, is dat deze personen jouw bedrijf niet kunnen vinden en daarom maar naar de concurrent gaan, die wel een website heeft. Daar gaat je omzet..

Maar: een website voor mijn bedrijf starten is toch tijdrovend, duur en ingewikkeld? En dat is precies wat wij met e-machine tegen gaan: ook kleine bedrijven met weinig tijd en geld moeten een goede website kunnen hebben. Met enkele stappen heeft jouw bedrijf al een representatieve website, tegen een vast, laag bedrag per maand. Ga nu aan de slag en je bent binnen 10 minuten online!

DEEL DIT BERICHT VIA
usp1
Uitgebreid systeem
usp2
Drag and Drop
usp3
Eenvoudig
usp4
Betaal voor wat je gebruikt