Had je al eens van metadata gehoord? Het is eigenlijk informatie die data beschrijft. Zo kun je informatie over je producten kwijt in metadata. Maar ook kun je het gebruiken om formulieren en locaties te creëren op je platform. Het is bovendien goed voor je vindbaarheid in Google. We leggen dit graag verder aan je uit.

Metadata producten

Stel, je wilt een nieuwe wasmachine kopen. Je ziet twee interessante opties die je wilt vergelijken. Hoe weet een website hoe hij informatie met elkaar moet vergelijken? De websitebeheerder heeft voor alle typen wasmachines informatie in zijn systeem gezet, zodat jij dit met elkaar kan vergelijken. Kortom, alle metadata over producten. Standaard metadata is:

  • Breedte
  • Diepte
  • Hoogte
  • Gewicht
  • Kleur
  • Inhoud

Je kunt dit aanvullen met alle informatie die jij wilt delen over de producten die je verkoopt. Bedenk altijd wat relevant is voor je bezoekers.

Beschikbare velden

Er zijn verschillende velden beschikbaar om jouw metadata mee te beschrijven.

  • Tekstveld. Een veld waarbij losse tekst in kan worden gevuld.
  • Tekstvak. Een veld waarbij losse tekst in kan worden gevuld. Vergeleken met type Tekstveld is dit vak groter en kunnen er meerdere regels worden ingevuld.
  • Telefoonnummer. Veld waar telefoonnummers in kunnen worden gevuld. Hier wordt een check op gedaan, dus er kan geen e-mailadres of dergelijke worden ingevuld.
  • Nummer. Veld waar nummers in kunnen worden gevuld. Hier wordt een check op gedaan, dus er kan geen tekst of dergelijke worden ingevuld.
  • Datum. Veld waar telefoonnummers in kunnen worden gevuld. Hier wordt een check op gedaan, dus er kan geen tekst of dergelijke worden ingevuld.
  • Dropdown. Hier kan je een dropdown creëren met items eronder waaruit je een item kan selecteren.
  • Checkbox. Los item met een vinkje ervoor, die je kan aanvinken indien van toepassing.
  • Checkbox list. Lijst met meerdere opties waaruit ook meerdere items kunnen worden geselecteerd.