Veelgestelde vragen

Beland jij op een website ook vaak op de veel gestelde vragen pagina? Wij ook! En daarom heb jij met e-machine ook de mogelijkheid om je eigen FAQ (Frequently Asked Questions) pagina in te richten. Hoe je dit doet? Lees snel verder!

FAQ categorieën

Als je meerdere soorten veel gestelde vragen hebt, die je graag wilt onderverdelen in categorieën, maak je eerst FAQ categorieën aan. Lees hier hoe je dit doet. Je kunt bijvoorbeeld de vragen over bestellen, betalen en retourneren apart categoriseren.

Zodra je dit hebt geregeld, kies je bij het aanmaken van een nieuw FAQ item, de juiste categorie door op het groene plusje te klikken. Ook als je maar een aantal vragen hebt, maak je een categorie aan. Kies dan voor een algemene titel, zoals Algemeen.

Algemeen

In de submodule Algemeen, vul je de essentiële onderdelen in van jouw FAQ-vraag. De Titel is in dit geval de vraag zelf. Maak deze zo kort en bondig mogelijk. Geef het antwoord op de vraag in het veld Content. Vul bij de Korte omschrijving een beknopte versie van het antwoord.

Media

Geef je FAQ-vraag eventueel een afbeelding mee. Als je dit niet nodig vindt, hoef je niks met de submodule Media te doen. Zorg dan wel dat je op jouw paginatemplate plek hebt voor een afbeelding.

SEO

Op basis van de informatie die jij hebt gevuld bij Algemeen, vullen wij automatisch op een slimme manier de SEO-velden. Uiteraard ben jij vrij om dit aan te passen, mocht je toch graag iets willen wijzigen. Dit doe je met de knop bovenaan ‘SEO-aanpassen’. Lees meer over de SEO module.