Jouw webshop promoten met C2C Affiliate

Tom koopt een product in jouw webshop. Bij zijn bestelling krijgt hij een kortingscode in zijn mailbox die hij kan delen met zijn vrienden. Hij deelt die code via WhatsApp met zijn vriend Peter. Peter koopt vervolgens ook een product in jouw webshop en verzilvert daarmee de code die hij van Tom heeft gekregen. Door het verzilveren van de code, krijgt Tom een beloning in de vorm van een nieuwe kortingscode voor zijn volgende aankoop.

Met de ‘C2C (van klant naar klant) Affiliate’ module binnen e-machine kun je wanneer je wilt een soortgelijke promotie als het voorbeeld hierboven inzetten voor jouw eigen webshop. In deze blog lees je alle ins en outs van deze module.


Hoe werkt het?

Je gaat gebruik maken van bestaande klanten. Zij gaan jouw webshop ‘promoten’. Zodra bestaande klanten een bestelling plaatsen, krijgen ze een kortingscode die ze binnen hun netwerk kunnen verspreiden. Het verspreiden is mogelijk via social media, e-mail en WhatsApp. Zodra iemand uit hun netwerk vervolgens een code heeft verzilverd, krijgt degene die de code gedeeld heeft een bonus (kortingscode). Deze bonus kan jouw bestaande klant bij de eerstvolgende bestelling inwisselen. Op deze manier stimuleer je herhalingsaankopen en promotie voor jouw webshop, op een slimme manier!


Een campagne aanmaken

Bij het aanmaken van een campagne bedenk je van tevoren met welke korting je nieuwe klanten wilt verleiden en met welke bonus je bestaande klanten wilt belonen (kickback). Als je dat weet, geef je de campagne een naam en kies je een type beloning (vast bedrag of procentueel). Daarna kies je de manier van kickback.


Kickback on cash

Als je voor deze manier kiest, krijgt de bestaande klant die de code heeft gedeeld, elke keer als iemand een code heeft verzilverd, de bonus die je hebt ingesteld. Deze bonus is dus altijd hetzelfde.


Kickback on share

Als je voor deze manier kiest, krijgt de bestaande klant een beloning voor elke deelactie. Deze beloning kun je laten oplopen. Dus hoe meer de klant deelt, hoe hoger de beloning wordt voor de bestaande klant. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het eenmalig toe te staan, het is maar net wat jij wilt.


Kortingsproducten

Binnen de module kun je aangeven op welke producten de promotie van toepassing is en op welke producten de kortingscodes vervolgens ingezet kunnen worden. Als je hierbij geen keuze maakt dan wordt de promotie geldig op al je producten.


Randvoorwaarden

Er moet ook een aantal randvoorwaarden ingevuld worden om je campagne optimaal te laten verlopen. Wil je jouw bestaande klanten bijvoorbeeld helpen herinneren om te delen met een ‘Vergeet niet te delen’ e-mail? Wat is het daarbij het maximum aantal waardebonnen die verzilverd kunnen worden? En wanneer wil je jouw campagne laten ingaan (en stoppen)?


Wie deelt wat en wanneer?

Je wilt natuurlijk kunnen zien welke bestaande klanten de code hebben gedeeld, om wat voor code het gaat, wat de conversie erop is en welke kickback zij gaan ontvangen. Dit kun je allemaal terugvinden in de Promotors module.

Als je meer wilt weten over de specifieke conversies, ga je naar de Conversies module. Hier kun je per bestelling zien wat de totale waarde van de bestelling is, wanneer er is besteld en door wie.

Tot slot kun je in de Consumenten module terugzien welke bestaande klant een promotor is geweest met de daarbij behorende kickback en wie de consument was die de codes heeft verzilverd.



Heb je vragen of wil je nog meer informatie? Je kunt ons het laten weten via de livechat of onze klantenservice!

DEEL DIT BERICHT VIA
usp1
Uitgebreid systeem
usp2
Drag and Drop
usp3
Eenvoudig
usp4
Betaal voor wat je gebruikt